Muzeum Českého krasu nabízí vyučujícím přírodovědných předmětů na základních a středních školách, kteří mají ve svých předmětech vyučovat vybraná témata z geologie, webinář Praktické aktivity při výuce geologie v digitální podobě: Díl: 2.: Horniny a související geologické procesy
Účast na předcházejícím webináři není nutná – nejsou třeba žádné zkušenosti z prvního webináře. Jedná se o další balík tipů na jiná témata. Mohou se tedy bez problémů přihlásit i zájemci, kteří se neúčastnili 1. dílu webináře.
Účast na webináři je zdarma! Potvrzení o účasti nevydáváme.
Webinář proběhne on-line formou videokonference s praktickými aktivitami na on-line tabuli i v dalších on-line aplikacích – vše půjde zvládnout z internetového prohlížeče. Není nutné nic stahovat ani instalovat. Pokud si chcete prezentované aktivity na on-line tabuli vyzkoušet v roli žáků, je maximálně vhodné se připojit z počítače (mobilní telefon není vhodný). Trvání webináře cca 90 min + čas na dotazy.
Náplň webináře:
Webinář bude zaměřen na praktické příklady aktivit ve výuce geologie vedené (nejen) v digitální podobě.
Aktivity budou směřovat k logickému a systematickému uvažování při výuce hornin a souvisejících geologických procesů včetně sopečné činnosti. Aktivity si budete moci sami vyzkoušet z pozice studentů.
Účastníkům webináře budou poskytnuty elektronické materiály – včetně materiálů, které umožní žákům vidět různé horniny ve smysluplném systému a poznat vztahy mezi nimi.
Přednášející:
Přednášející: Mgr. Pavel Bokr – Jako edukátor v Muzeu Českého krasu v Berouně již několik let připravuje geologické vzdělávací programy, které realizuje v muzeu, při terénních exkurzích i přímo ve školách. Od roku 2019 vyučuje na základní škole. Své tipy z pedagogické praxe začal sdílet i na osobním blogu https://blog.geoucitel.cz/
„Pro distanční výuku geologie jsem hledal takové aktivní činnosti, ze kterých by žáci bez delšího vysvětlování jednoduše pochopili základní geologické principy a vztahy a které by případně poskytly důkaz o jejich pochopení. Rád se s vámi podělím o své nápady, které jsem již vyzkoušel v praxi.“
Přihlášení na webinář:
Přihlášeným účastníkům zašleme nejpozději v den konání odkaz pro přístup do on-line schůzky. Počet míst na webináři je omezený, dříve přihlášení účastníci si budou moci aktivně vyzkoušet prezentované aktivity (on-line tabule, kterou budeme používat je využitelná jen do určitého množství účastníků). V případě překročení kapacity webináře budou přihlášení účastníci vyrozuměni a budou upozorněni v případě vypsání dalších termínů.
Vzhledem k tom, že pro některé účastníky byla tempo na předcházejícím webináři vyhovující a pro některé bylo příliš rychlé, nově vypisujeme termíny s různým tempem výkladu. Vycházíme tím vstříc jak zájemcům, kteří chtějí více času na aktivity a případně jejích vysvětlení, tak i zájemcům o více inspirace byť podané trochu rychleji jako při minulém webináři. Pomalejší varianta může trvat cca o 30 minut déle.
Úterý 9.3.2021 od 18:00 pomalejší varianta (pomalejší tempo webináře): TENTO TERMÍN JE JIŽ OBSAZEN
Čtvrtek 11.3.2021 od 18:00 rychlejší varianta (tempo webináře podobné jako v případě 1. dílu webináře, možná navíc přidáme i nějaké úkoly spíše pro gymnaziální studenty): TENTO TERMÍN JE JIŽ OBSAZEN
Pátek 12.3.2021 od 18:00 – pro velký zájem přidáváme další termín: TENTO TERMÍN JE JIŽ OBSAZEN
Úterý 16.3.2021 od 15:00 – pro velký zájem přidáváme další termín: TENTO TERMÍN JIŽ PROBĚHL
Čtvrtek 18.3.2021 od 18:00 – pro velký zájem přidáváme další termín: TENTO TERMÍN JIŽ PROBĚHL
Pátek 9.4.2021 od 18:00 – pro velký zájem přidáváme další termín: TENTO TERMÍN JIŽ PROBĚHL
Další termíny vypíšeme v případě dostatečného množství dalších zájemců. Nevyhovuje-li vám žádný výše uvedený termín a máte-li zájem, vyplňte prosím předběžnou přihlášku.
| Vytisknout tiskovou zprávu